PEUGEOT GTİ HAKKINDA MERAK EDİLEN HERŞEY
YAPIMCI: YASİN DİNMEZ  
  ANA SAYFA
  => OTOMOBİL MOTORLARININ TARİHÇESİ
  => PEUGEOT TARİHİ
  => BENZİNLİ MOTORLAR HAKKINDA HERŞEY
  => MOTORLARIN SINIFLANDIRILMASI
  => HP İLE PS NE DEMEK?
  => DİZEL MOTORLARDA GÜRÜLTÜ
  ARBA ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
  PEUGEOT 106 GTİ
  PEUGEOT 205 GTİ
  PEUGEOT 206 GTI
  PEUGEOT 306 GTİ
  PEUGEOT 309 GTi
  PEUGEOT 505 GTİ
  PEUGEOT 604 GTİ
  PEUGEOT DİĞER MODELLER VE TEKNİK BİLGİLERİ
  PEUGEOT GTİ FORUM
  İLETİŞİM
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  ZİYARETCİ SAYACI
  GALERİ
  HABERLER
  GAZETE
  SAKLI SAYFA
  TOP LİSTESİ
  LİNK LİSTESİ
PEUGEOT FORUM
DİZEL MOTORLARDA GÜRÜLTÜ

Dizel motorlar, yüksek termal verimlerine yüksek sıkıştırma oranlarında ulaşırlar. Bu, yanma odalarında çok kısa sürelerde yüksek basınçlara ulaşılması anlamına gelmektedir. Böylece oluşan basınç dalgaları piston, biyel, silindir kapağı ve krank yolunu izleyerek havaya gürültü olarak yayılır.

Yakıt, pistonun üst ölü noktaya ulaşmasından hemen önce püskürtülür, hava ile karışıp yeterli yüksek sıcaklık ve basınçta püskürtülmesinden belli bir zaman sonra tutuşur. Püskürtme ile tutuşma arasında geçen zamana “Tutuşma Gecikmesi” adı verilir. Bu gecikme, yanma gürültüsü açısından oldukça önemlidir. Tutuşma sonrası buharlaşıp hava ile karışan yakıt, çok hızlı yanar ve bunun sonucunda yüksek sıcaklık ve basınç artışı meydana gelir.

Yanma basınç dalgalarının gürültü üretme potansiyeli için bir başka gösterge, frekans spektrumudur. Silindir basıncı frekans spektrumun genel görünümü, frekansın artması ile azalan eğrilerdir.

KULLANICI GİRİŞİ  
 
Kullanıcı adı:
Şifre:
 
haberler  
   
TAKVİM  
  Myspace Stuff

 
Bugün 8 ziyaretçikişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol